Till startsidan

Kundanpassade lösningar

Distributörer

Releaser

Teknisk support

Sv

En

Produkter

Om oss

Diagnosverktyg

ICON

CLASSIC

Till startsidan

Sv

En

Diagnosverktyg

ICON

CLASSIC

Remote Services

Teknisk reparationssupport via telefon med tillgång till OE-verktyg.
Så att du kan slutföra jobbet på ett korrekt sätt i din egen verkstad. 

Expertstöd för att slutföra jobbet i din verkstad – utan omvägar

Har du kört fast i en reparation eller är osäker hur du ska uppdatera bilens mjukvara? Når du inte alla system eller är i behov av ett originalverktyg? 

Även om ditt diagnosverktyg är fantastiskt och även om du är en riktigt erfaren mekaniker, kan du någon gång stöta på frågor eller problem där du behöver märkesspecifik teknisk support. Du kanske till och med behöver hjälp som bara ett diagnosverktyg från biltillverkaren klarar av. Det är inga problem. Vi finns här för dig.  

Få professionell hjälp från supportens märkesspecifika Master Technicians. I kombination med våra diagnoslösningar kan experterna ge dig reparationssupport i realtid på distans. Precis som om de var där med dig och arbetade på bilen.

Vår märkesspecifika support för bilverkstäder kan hjälpa dig. Få den hjälp du behöver för att slutföra jobbet och garantera nöjda kunder. Vi kallar detta för Autocom Remote Services.

Intresserad av Remote Services?

Gör en intresseanmälan till Remote Services genom att lägga till dig på väntelistan.  

Notera att Remote Services kräver en ICON med giltig CARS-licens. 

Branschledande reparationsstöd för verkstäder

Märkesspecifik support av experter i realtid på distans. Precis som om de var där med dig och arbetade på bilen. Här är lite av allt det du kan få hjälp med:


Märkesspecifik teknisk support

  • Felsökning av fordon
  • Tips och tricks
  • Scheman, bulletiner, märkesspecifik erfarenhet
  • Servicescheman, kopplingsscheman 


Tillgång till OE-verktyg

  • Kodning av ny ECU
  • Uppdatering av programvara
  • Programmering av ny ECU

Komplex programmering och kodning

Oavsett om du arbetar på bilverkstad eller plåtverkstad kan du behöva hantera komplicerad programmering och kodning.

Vi förstår att PassThru-programmering och kodning kan vara en svår uppgift. I synnerhet om din verkstad hanterar många olika bilmärken.

Autocom Remote Services är en lättanvänd supporttjänst som hjälper dig att slutföra jobbet på rätt sätt - så att fordonet stannar i din verkstad, samtidigt som du ökar vinsten och kundnöjdheten.

Kvalificerad support

Supportens Master Technicians har många års erfarenhet av olika bilmärken och hanterar varumärkesspecifika frågor dag efter dag. Det gör att de kan lösa dina svåraste problem.

Inga extra utgifter för hårdvara

Du och din verkstad har förmodligen redan vad som krävs för att få tillgång. Det enda du behöver är en ICON med giltig ICON CARS-licens. 

Pay per use

Betala för det du använder. Du får tydlig information om kostnader och du väljer själv hur mycket hjälp du nyttja.

Bred och djup täckning

Tjänsten är tillgänglig för över 40 bilmärken och du får tillgång till originalverktyg och information från biltillverkarna.

Stort utbud 

Klarar det mesta på många bilmärken. I nivå med OE gällande funktioner, system, programmering, kodning och mer. 

Slipp onödig administration

Slipp hantera olika inloggningar till OE-portaler och ytterligare licenskostnader.
Supporten löser det åt dig.

Spara pengar

Du slipper skicka iväg bilen till orginalverkstad och kan göra hela jobbet i din verkstad. 
Efter avslutat ärende får du ett tydligt kostnadsunderlag så att bilägaren kan faktureras. 

Spara tid

Sömlöst integration i din dagliga arbetsrutin. Medan Master Technician på supporten hjälper dig kan du utföra andra uppgifter. 

Användarvilkor

Här hittar du all information om våra användarvillkor för Autocom Remote Services.

Vi vill att du ska känna dig trygg och informerad när du använder våra tjänster. Här kan du läsa om dina rättigheter, våra skyldigheter och hur vi tillsammans kan skapa en säker och smidig upplevelse.

Ta dig gärna tid att gå igenom villkoren. 

Hur registrerar jag mig?

För tillfället ber vi dig anmäla ditt intresse genom att lägga till dig på väntelistan.

Vilka språk kan jag få support på?

I dagsläget erbjuds support på engelska.

Hur långt lång tid tar det innan jag får supporthjälp?

Det beror på belastningen på supporten för tillfället. 

Vad kostar det och hur betalar jag?

Det är en skalbar tjänst där mändgen hjälp du behöver avgör hur mycket kostnaden blir.

Lägsta kostnad är €20. Behöver du mer djupgående hjälp får du kostnadsförslag direkt i samtalet och kan själv avgöra om du vill gå vidare eller inte. 

När ärendet är avslutat dras kostnaden direkt från det betalkort som ni uppgav vid registreringen. 

Hur kan jag som verkstad fakturera bilägaren?

Efter avslutat ärende får du en sammanfattande proformafaktura sänd till din mejladress. Den innehåller den information du behöver för att fakturera kunden. 

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få de senaste nyheterna, information och inspiration direkt till din e-post.
Snabba länkar

Teknisk support

Arbeta på Autocom

Manual - CARS & TRUCKS

Produktkatalog

Kontakt

Grafitvägen 23B
461 38, Trollhättan

+46 520-47 07 00

info@autocom.com

För distributörer
Följ oss
Till Autocom på FacebookTill Autocom på LinkedInTill Autocom på InstagramTill Autocom på Youtube

© Copyright 2024 Autocom