Remote Services
Märkesspecifik teknisk reparationssupport med tillgång till OE-verktyg. Så att du kan slutföra jobbet på ett korrekt sätt i din egen verkstad.
Expertstöd för att slutföra jobbet i din verkstad – utan omvägar
Har du kört fast i en bilreparation eller är osäker hur du ska uppdatera bilens mjukvara? Når du inte bilens alla system eller är i behov av ett originalverktyg?
Även om ditt diagnosverktyg är fantastiskt och även om du är en riktigt erfaren mekaniker, kan du någon gång stöta på frågor eller problem där du behöver märkesspecifik teknisk support. Du kanske till och med behöver hjälp som bara ett diagnosverktyg från biltillverkaren klarar av. Inga problem. Vi finns här för dig.
Med Autocom Remote Services får du den hjälp du behöver för att slutföra jobbet och garantera nöjda kunder.
Komplex programmering och kodning
Oavsett om du arbetar på bilverkstad eller plåtverkstad kan du behöva hantera komplicerad programmering och kodning. PassThru-programmering och kodning kan vara en svår uppgift. I synnerhet om din verkstad hanterar många olika bilmärken. Där kommer Remote Services in.
Autocom Remote Services är en lättanvänd supporttjänst som hjälper dig att slutföra jobbet på rätt sätt - så att fordonet stannar i din verkstad, samtidigt som du ökar vinsten och kundnöjdheten.
Branschledande reparationsstöd för verkstäder
Märkesspecifik support av experter i realtid på distans. Precis som om de var där med dig och arbetade på bilen. Här är lite av allt det du kan få hjälp med:
Märkesspecifik teknisk support
- Felsökning av fordon
- Tips och tricks
- Scheman, bulletiner, märkesspecifik erfarenhet
- Servicescheman, kopplingsscheman
Tillgång till OE-verktyg
- Kodning av ny ECU
- Uppdatering av programvara
- Programmering av ny ECU
Kvalificerad support
Supportens märkesspecifika experter har många års erfarenhet av olika bilmärken och hanterar varumärkesspecifika frågor dag efter dag. Det gör att de kan lösa dina svåraste problem.
Inga utgifter för extra hårdvara
Du och din verkstad har förmodligen redan vad som krävs för att få tillgång. Det enda du behöver är en ICON med giltig ICON CARS-licens.
Pay per use
Betala för det du använder. Du får tydlig information om kostnader och du väljer själv hur mycket hjälp du nyttja.
Bred och djup täckning
Tjänsten är tillgänglig för över 40 bilmärken och du får tillgång till originalverktyg och information från biltillverkarna.
Stort utbud
Klarar det mesta på många bilmärken. I nivå med OEM gällande funktioner, system, programmering, kodning och mer.
Slipp onödig administration
Slipp hantera olika inloggningar till OEM-portaler och ytterligare licenskostnader.
Supporten löser det åt dig.
Spara pengar
Du slipper skicka iväg bilen till orginalverkstad och kan göra hela jobbet i din verkstad. Efter avslutat ärende får du ett tydligt kostnadsunderlag så att bilägaren kan faktureras.
Spara tid
Sömlöst integration i din dagliga arbetsrutin. Medan experterna på supporten hjälper dig kan du utföra andra uppgifter.
Märken som ingår
Dessa märken ingår i tjänsten. För samtliga märken kan du få fordonsrelaterad teknisk support. För bilmärken markerade med * kan du även få hjälp med kodning och programmering.
Alfa Romeo
Audi*
BMW
Cadillac
Chevrolet
Chrysler
Citroën*
CUPRA*
Dodge
DS Automobiles
DACIA
FIAT
FORD*
GMC
Honda
Hyundai
IVECO
Jaguar*
JEEP
KIA
Lada
Lancia
Land Rover* (Modeller t. o. m. 2017. Fler årsmodeller är på väg)
Lexus
Mazda
Mercedes* (Modeller t. o. m. 2017. Fler årsmodeller är på väg)
Mitsubishi
MINI
Nissan
OPEL*
Peugeot*
Porsche
RAM
Renault*
Rolls-Royce
SEAT*
Škoda*
Smart
Subaru
Suzuki
Tesla* (Kräver adapter)
Toyota*
Vauxhall*
Volkswagen*
Volvo* (Modeller t. o. m. 2022. Fler årsmodeller är på väg)
Remote Services är ett integrerat samarbete med det brittiska företaget OPUS IVS. De hjälper verkstäder med komplexa reparationer och fordonsrelaterade problem. De supporttekniker du får hjälp av har märkesspecifik utbildning och erfarenhet. OPUS IVS är ett av de mest professionella företagen inom sin bransch.
Registering sker här: https://forms.office.com/e/iiJqVjESU6?origin=lprLink
Det är en skalbar tjänst där mängden hjälp du behöver avgör hur mycket kostnaden blir.
Lägsta kostnad är €20. Därefter kostar det allt från €50 beroende på vilken slags hjälp och hur mycket hjälp du behöver. Du får kostnadsförslag direkt i samtalet och kan själv avgöra om du vill gå vidare eller inte.
När ärendet är avslutat dras kostnaden direkt från det betalkort som ni uppgav vid registreringen.
I dagsläget erbjuds support på engelska.
Det beror på belastningen på supporten för tillfället.
Efter avslutat ärende får du en sammanfattande proformafaktura sänd till din mejladress. Den innehåller den information du behöver för att fakturera kunden.
För viss kodning och programmering behöver du som mekaniker och din verkstad vara SERMI-certifierad. Läs mer om SERMI och ansök om certifiering hos Treffco eller annan organisation.
Användarvillkor
Här hittar du all information om våra användarvillkor för Autocom Remote Services.
Vi vill att du ska känna dig trygg och informerad när du använder våra tjänster. Här kan du läsa om dina rättigheter, våra skyldigheter och hur vi tillsammans kan skapa en säker och smidig upplevelse.
Ta dig gärna tid att gå igenom villkoren.