Remote Services
Teknisk reparationssupport via telefon med tillgång till OE-verktyg.
Så att du kan slutföra jobbet på ett korrekt sätt i din egen verkstad.
Expertstöd för att slutföra jobbet i din verkstad – utan omvägar
Har du kört fast i en reparation eller är osäker hur du ska uppdatera bilens mjukvara? Når du inte alla system eller är i behov av ett originalverktyg?
Även om ditt diagnosverktyg är fantastiskt och även om du är en riktigt erfaren mekaniker, kan du någon gång stöta på frågor eller problem där du behöver märkesspecifik teknisk support. Du kanske till och med behöver hjälp som bara ett diagnosverktyg från biltillverkaren klarar av. Det är inga problem. Vi finns här för dig.
Få professionell hjälp från supportens märkesspecifika Master Technicians. I kombination med våra diagnoslösningar kan experterna ge dig reparationssupport i realtid på distans. Precis som om de var där med dig och arbetade på bilen.
Vår märkesspecifika support för bilverkstäder kan hjälpa dig. Få den hjälp du behöver för att slutföra jobbet och garantera nöjda kunder. Vi kallar detta för Autocom Remote Services.
Branschledande reparationsstöd för verkstäder
Märkesspecifik support av experter i realtid på distans. Precis som om de var där med dig och arbetade på bilen. Här är lite av allt det du kan få hjälp med:
Märkesspecifik teknisk support
- Felsökning av fordon
- Tips och tricks
- Scheman, bulletiner, märkesspecifik erfarenhet
- Servicescheman, kopplingsscheman
Tillgång till OE-verktyg
- Kodning av ny ECU
- Uppdatering av programvara
- Programmering av ny ECU
Komplex programmering och kodning
Oavsett om du arbetar på bilverkstad eller plåtverkstad kan du behöva hantera komplicerad programmering och kodning.
Vi förstår att PassThru-programmering och kodning kan vara en svår uppgift. I synnerhet om din verkstad hanterar många olika bilmärken.
Autocom Remote Services är en lättanvänd supporttjänst som hjälper dig att slutföra jobbet på rätt sätt - så att fordonet stannar i din verkstad, samtidigt som du ökar vinsten och kundnöjdheten.
Kvalificerad support
Supportens Master Technicians har många års erfarenhet av olika bilmärken och hanterar varumärkesspecifika frågor dag efter dag. Det gör att de kan lösa dina svåraste problem.
Inga extra utgifter för hårdvara
Du och din verkstad har förmodligen redan vad som krävs för att få tillgång. Det enda du behöver är en ICON med giltig ICON CARS-licens.
Pay per use
Betala för det du använder. Du får tydlig information om kostnader och du väljer själv hur mycket hjälp du nyttja.
Bred och djup täckning
Tjänsten är tillgänglig för över 40 bilmärken och du får tillgång till originalverktyg och information från biltillverkarna.
Stort utbud
Klarar det mesta på många bilmärken. I nivå med OE gällande funktioner, system, programmering, kodning och mer.
Slipp onödig administration
Slipp hantera olika inloggningar till OE-portaler och ytterligare licenskostnader.
Supporten löser det åt dig.
Spara pengar
Du slipper skicka iväg bilen till orginalverkstad och kan göra hela jobbet i din verkstad.
Efter avslutat ärende får du ett tydligt kostnadsunderlag så att bilägaren kan faktureras.
Spara tid
Sömlöst integration i din dagliga arbetsrutin. Medan Master Technician på supporten hjälper dig kan du utföra andra uppgifter.
Användarvilkor
Här hittar du all information om våra användarvillkor för Autocom Remote Services.
Vi vill att du ska känna dig trygg och informerad när du använder våra tjänster. Här kan du läsa om dina rättigheter, våra skyldigheter och hur vi tillsammans kan skapa en säker och smidig upplevelse.
Ta dig gärna tid att gå igenom villkoren.
För tillfället ber vi dig anmäla ditt intresse genom att lägga till dig på väntelistan.
I dagsläget erbjuds support på engelska.
Det beror på belastningen på supporten för tillfället.
Det är en skalbar tjänst där mändgen hjälp du behöver avgör hur mycket kostnaden blir.
Lägsta kostnad är €20. Behöver du mer djupgående hjälp får du kostnadsförslag direkt i samtalet och kan själv avgöra om du vill gå vidare eller inte.
När ärendet är avslutat dras kostnaden direkt från det betalkort som ni uppgav vid registreringen.
Efter avslutat ärende får du en sammanfattande proformafaktura sänd till din mejladress. Den innehåller den information du behöver för att fakturera kunden.